Nadace Úsměv nejen pro Kryštofa



Naše stránky Vám pomohou zorientovat se v nelehké situaci způsobené onkologickým onemocněním. Naleznete zde odpovědi na mnoho přirozených otázek, informace o nemoci a jejím průběhu, včetně praktických rad, jak s nemocí žít. Zaměřujeme se na předání zkušeností, doporučení a kontaktů pro zajištění kvality života a chodu rodiny v průběhu léčby.

Kdykoliv se na nás můžete obrátit osobně nebo telefonicky.

Potřebujete poradit nebo vyslechnout?
Jsme tu pro Vás denně od 9 - 18

+420 739 360 498
Manželé Abelovi černobílý portrét

O nás

veškeré naše služby poskytujeme zdarma

Nadační fond věnovaný všem, jejichž úsměv ustrnul v důsledku onkologického onemocnění.

Naším posláním je pomoci zúčastněným nalézt všechny informace, možnosti podpory a zorientovat se v celé situaci. Nadační fond založili manželé Abelovi na základě vlastní trpké zkušenosti s osteosarkomem u jejich syna Kryštofa. Při boji o záchranu synova života sami zjistili, jak nekoordinovaná je nelékařská pomoc – od psychické až po ekonomickou.

Jsme tu pro to, abychom se pokusili provést vás touto nelehkou cestou a podělili se s vámi o naše obsáhlé zkušenosti.

Pomáháme ostatním k úsměvu

nejčastější dotazy

X

Jak zajistit žádanku na sanitku - kdo ji vypíše?

Kdy je indikován příkaz ke zdravotnímu transportu?

Zdravotní přeprava nemocného je hrazena zdravotní službou výhradně v případě, že zdravotní stav pojištěnce neumožňuje přepravu běžným způsobem bez použití zdravotnické dopravní služby (sanitky). Odůvodnění pro přepravu musí být tedy konkrétně popsána.

Kdo píše příkaz(žádanku) ke zdravotnímu transportu?

Příkaz ke zdravotnímu transportu (tzv. lístek na sanitku) vypisuje ambulance, která si pacienta zve na kontrolu či pacienta někam odesílá. Ambulantní specialista tuto svoji povinnost nesmí delegovat na registrujícího praktického lékaře. Pokud zdravotní stav pacienta neumožňuje, aby se ke specialistovi na příští kontrolu dostavil sám, je specialista povinen pacientovi k příští kontrole vystavit příkaz ke zdravotnímu transportu. Tuto svoji povinnost nesmí delegovat na registrujícího praktického lékaře: ve Věstníku VZP č. 4/2000 je uvedeno, že „příkaz ke zdravotnímu transportu vystavuje to zdravotnické zařízení, které o kontrole rozhodlo".

číst více
X

Co znamená domácí zdravotní péče?

Domácí zdravotní péčí rozumíme takovou zdravotní službu, která je vykonávaná kvalifikovanou zdravotní sestrou v doma, tedy v přirozeném sociálním prostředí klienta. Může ji předepsat praktický lékař nebo ošetřující lékař lůžkového zdravotnického zařízení po ukončení hospitalizace.

Může obsahovat tyto úkony:

  1. lokální ošetření (převazy bércových vředů, ran a defektů)
  2. odběry krve a jiného biologického materiálu
  3. aplikace injekcí, infuzí, očních kapek, léčebné terapie
  4. nácvik a zaučování aplikace inzulinu
  5. cévkování, klyzma, výplachy, péče o permanentní katetr
  6. ošetření stomií
  7. kontrola fyziologických funkcí (krevní tlak, puls, tělesná teplota)
  8. nácvik chůze, ošetřovatelská rehabilitace i) komplexní péče o imobilního inkontinentního klienta a péče o klienty v terminálním stádiu života
Indikovaná domácí zdravotní péče v rozsahu maximálně obvykle tří návštěv po 1 hodině denně je hrazená ze zdravotního pojištění. U většiny agentur domácí zdravotní péče je možné si zaplatit nadstandardní rozsah péče, ale dle personálních možností agentury.
číst více
X

Co znamená druhý názor?

Právo pacienta na druhý názor ohledně diagnostiky a postupů léčby Second opinion je zakotveno v Zákoně o zdravotních službách.

Druhý názor odborníka (nebo častěji několika odborníků) je možnost, jak konzultovat postupy a možnosti léčby ještě s jinými odborníky mimo svého ošetřujícího lékaře. Většinou je Druhý názor poskytován pacientovi osobně, někdy telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu po zaslání zdravotnické dokumentace. Je také možné obrátit se na svou zdravotní pojišťovnu. Ta vám podá kontakt na odborníka, který může pomoci dle své odbornosti. Mnozí pacienti se rozhodnou požádat o Druhý názor primáře nebo přednostu jiného Komplexního onkologického centra, než kde se právě léčí.

Pro získání Druhého názoru je cíleně určena ambulance v Masarykově onkologickém ústavu v Brně, kde je nutné se telefonicky objednat, tel: 543 135 809 (v časech 7.30–8.00 a 13.00–14.30 každý všední den). V Masarykově onkologickém ústavu není možno konzultovat případy na základě e-mailové ani telefonické konzultace – výhradně osobně. Služba je zpoplatněna jednorázovým poplatkem dle aktuálního ceníku MOÚ.

Více zde: www.mou.cz/druhy-nazor/t1519

číst více
X

Jak získat správné informace o pracovištích, kde se rakovina léčí?

Léčba a péče o dospělé onkologické pacienty je v naší republice koncentrovaná zejména do Komplexních onkologických center (KOC) a Hematoonkologických center (HOC). KOC a HOC jsou taková zdravotnická zařízení, která v rámci péče splňují kritéria deklarovaná Českou onkologickou společností České lékařské společnosti J.E. Purkyně (ČOS) a mají akreditaci Ministerstva zdravotnictví. Na péči o onkologicky nemocné se mimo KOC a HOC podílejí i další lůžková a ambulantní pracoviště v celé republice.

Mapu komplexních onkologických center najdete zde.

Seznam komplexních onkologických center zde.

Seznam hematoonkologických center a dětských onkologických center zde.

Přehlednou síť rozdělenou podle krajů naleznete na www.onconet.cz.

číst více

zkušenosti klientů

Chtěla bych Vám nesmírně a srdečně poděkovat za Vaši pomoc. Peníze nejsou jen peníze. Darovali jste nám klid, který můžeme využít k uzdravení a nemyslet na starosti. To je k nezaplacení! Zároveň moc děkuji za osobní jednání a přístup, hodně to znamená.

Z nadačního fondu mne okamžitě kontaktovali, domluvili jsme si schůzku a moc mi pomohli. Mimo jiné mi začali vyplácet měsíční finanční příspěvek, pomáhají mi vyrovnat se se smrtí mého syna i vnuka. Stále existují dobří lidé, kterým není lhostejný osud onkologických pacientů, kteří nemají sílu na boj s úřady.

Strašně mě překvapilo s jak velkou ochotou a rychlosti jste se mi snažili pomoci a poradit mi v mé nelehké situaci. Moc mi vaše pomoc pomohla a neskutečně si ji vážím. Takových lidí jako jste vy je opravdu málo. Máte srdce na správném místě a je úžasné co děláte.

Chtěl bych poděkovat za vstřícnost a slušné jednání ze strany nadačního fondu. Děkujeme za veškeré kroky, které jste podnikli k tomu, abychom se vyznali v nelehké situaci, která onkologické onemocnění provází. Vědět, že za vámi někdo stojí a chce vám pomoci, když je vám nejhůř, je pro naši rodinu, která zažívá nelehké životní chvíle velkou oporou.

Vážení, z celého srdce bych ráda poděkovala Úsměvu nejen pro Kryštofa za pomoc, velmi si Vaší podpory celá naše rodina vážíme a moc to pro nás znamená.

S nadací máme s manželem ty nejlepší zkušenosti. Manželé Abelovi jsou skvělí lidé. V kontaktu jsem hlavně s paní Abelovou, která je žena s velikým srdcem a já jí moc děkuji za to, co dělá. Můžete jí kdykoliv a s čímkoliv zavolat. Ona Vás vyslechne a snaží se najít takovou cestu, která je pro Vás nejlepší. Díky paní Marušce jsem se naučila mít se ráda a žít život tak, abych se cítila co nejlépe. O to samé se snaží i můj manžel a má rodina. Ještě jednou moc děkujeme a pokud váháte nadaci oslovit, tak neváhejte. Tady Vám pomůžou ❤️❤️